joi, 23 mai 2024

Paștele – lumina Învierii și a bucuriei

 Eu mă rog la Domnul cât de mult se poate

Eu mă rog la Domnul în această zi.

Pentru sănătate, pentru mângâiere

Eu mă rog la Domnul în această zi.

Paștele este printre cele mai importante sărbători ale creștinilor. De Paște se sărbătorește învierea Domnului. Sărbătoarea Paştelui poate fi asociata cu primăvara. Retrezirea naturii la viaţă simbolizează noua viaţă pe care creștinii au câștigat-o prin crucificarea și Invierea lui Iisus. În noaptea învierii, credincioşii merg la biserică pentru slujba religioasă și sfințirea bucatelor de Paști.

Ca orice altă sărbătoare, Paștele este destinat reunirii cu persoanele dragi. Duminică, în Ziua Învierii, este important ca toți membrii familiei să se strângă la masă, să ciocnească ouă în timp ce rostesc ,,Hristos a Înviat!” și ,,Adevărat a Înviat!”, să lase grijile măcar pentru o zi și să sărbătorească Învierea Domnului. Cu această ocazie și sfântă sărbătoare biblioteca publică Druță în colaborare cu ansamblul de copii ,,Ciuguraș”, Pociumbeni și ansamblul vocal de copii, Druță a participat activ în cadrul festivalului raional al cântecului pascal ,,Lumina Învierii” ed. XIV cu interpretarea cântecelor Pascale ,,Hristos a Înviat” și ,,Dangăt de Clopot”, care s-a desfăşurat în satul Borosenii-Noi r-nul Rîșcani, un festival de colinzi pascale și întâlniri de colective artistice și ansambluri vocale de copii.



 Sărbătoarea Învierii Domnului se sărbătorește și în fiecare localitate promovând valorile creștin-ortodexe în rândurile tinerilor generații. Biserica este și va fi localul creștin, unde cu mic și mare, respectând regulile bisericești îi pășesc pragul. Astfel ansamblului vocal de copii, Druță a pășit pragul bisericii ,,Adormirea Maicii Domnului” din satul Druță, localitate în straie de sărbătoare și scăldată în frumusețe, interpretând cântece pascale ,,Eu mă rog la Domnul” și ,,Colind de Paști”. Evementul a fost diseminat pe pagina bibliotecii: Biblioteca Druță și apreciate de către comunitate și utilizatorii virtuali. Și nu în ultimul rând s-a organizat o masă plină cu bucate tradiționale sărbătorii creștine - Sfintele Paști.

 Hristos a înviat! Buni creștini, cu sufletul curat!

Realizat deRusu Galina, bibliotecara, Biblioteca Publică Druța.

satul Druța, raionul Rîșcani

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu