În
cadrul activităţii, participanții au reuşit să-şi dezvolte diverse competențe
cognitive și educative. Bibliotecarul a reușit să îmbine pe parcursul orei de
lectură mai multe tehnici de dezvoltare multidimensională ale viitorilor
cititori și utilizatori ai bibliotecii.
Activitatea a început cu prezentarea celor mai importante date din viața și activitatea literară a prozatoarei Raisa Lungu-Ploaie. Bibliograful Zinaida Fazlî a reușit să le inducă cititorilor atmosfera de dragoste pentru carte și literatură așa cum a avut-o de mică copilă scriitoarea băștinașă a raionului nostru.
În
continuare, utilizând harta raionului Rîșcani, elevii au descoperit satul
Mihăileni, baștina prozatoarei, precum și satul Moșeni, locul în care și-a
petrecut o bună parte a copilăriei sale. Astfel, copiii au reușit să se
orienteze în spațiul geografic al raionului nostru, să descopere o nouă
personalitate din patrimoniul local imaterial.
Bibliotecarul,
Adela Salagor, a pregătit zece curiozități din biografia scriitoarei care au
fost extrase pe rând și citite în glas de fiecare participant. Momentul de
lectură al povestioarei ,,Troița” i-a făcut pe cititori să-și
imagineze derularea scenelor din narațiune, caracterele personajelor, felul în
care aceştia au vorbit şi acţionat. Și-au exprimat atitudinea faţă de fântână
şi troiţă, două elemente strâns unite în tradiţia creştină a neamului nostru.
La întrebarea: ,, – Unde ați văzut sau întâlnit în viața voastră o troiță?” -
copiii au venit cu răspunsuri îndrăznețe: lângă fântână, la răscruce de
drumuri, la biserică. Astfel, bibliotecarul a reușit să interacționeze eficient
cu utilizatorii bibliotecii în cadrul discuției.
Activitatea
s-a încheiat cu un moment de socializare. Este vorba despre colorarea unei
troițe, desen reprezentativ al titlului povestirii.
Elaborat de: Adela SALAGOR,
bibliotecar, SRP, BPO Rîşcani;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu