luni, 25 aprilie 2016

Vizită de studiu la Bucureşti

     
  Am avut plăcuta ocazie, ca în perioada 22-26 martie 2016 să particip la vizita de studiu din Bucureşti, graţie burselor de călătorii oferite de Novateca. În primul rînd vreau să vă spun un mare mulţumesc echipei Novateca, în frunte cu directorul Evan Tracz, cu sprijinul cărora a fost posibilă împlinirea visului meu de a pleca peste hotarele Republicii Moldova. Pentru mine a fost totul pentru prima data, primul paşaport biometric, prima călătorie cu trenul, prima vizită de studiu şi prima călătorie peste hotare, prima călătorie cu metroul, pentru prima oară am văzut Bucureştiul, magnoliile înflorite, … Novateca mi-a îndeplinit visul.


     A fost o călătorie cu multe evenimente, emoţii şi cunoştinţă cu mulţi oameni care îşi iubesc şi se dedau profesiei de bibliotecar. Primele două zile am mers mult pe jos, atît prin oraş cît şi prin imensa Bibliotecă Naţională a României. M-au plăcut spaţile libere din bibliotecă, modul în care erau amenajate, unde puteai vedea nu numai carte, dar şi multe expoziţii: de fotografie din colecţiile special; citate într-o prezentare nouă, care erau plasate pe un cub; statuete din gips; obiecte confecţionate din fier, ciară ş.a. Dar toate acestea conveţuiau într-o armonie care făceau un tot întreg, dar pot fi percepute şi ca identitate  independentă. Biblioteca are nişte săli spaţioase, mobilate, luminoase, cu personal erudit şi cu o diversitate de categorii de beneficiari. Mi-a plăcut să urmăresc cum se restaurează cărţile care au o viaţă de 300-400 ani într-un laborator cu utilaje şi tehnici special.
     După aceste zile de navigare prin Biblioteca Naţională a României a urmat vizita la Biblioteca Metropolitană, care are mai multe filiale prin toate sectoarele Bucureştiului. Sediul central al Bibliotecii Metropolitane este casa în care a locuit scriitorul Mihail Sadoveanu. Am vizitat filiala pentru copii şi pentru adulţi, sălile care au fost echipate în cadrul Biblionetului. Am participat la atelierul de  poveşti digitale din cadrul centrul de formare a filialei “Dimitrie Cantemir”.
     Voi încerca să implimentez în biblioteca mea unele modalităţi de organizare a spaţiilor, a colecţiei de carte, dar cel mai important e să îmbinăm armonios tehnologiile informaţionale cu textul tipărit.
     Şi la final, vreau să vă zic un MULŢUMESC NOVATECA, pentru că ne-a scos din localităţile noastre şi ne-a unit într-o familie mare a bibliotecii.

                         
Foliuşneac Tatiana, Şefa Secţiei Asistenţei de Specialitate, formator BPO Rîşcani.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu