Argumente Pro:
Legea cu privire la biblioteci: Nr. 160 din 20.07.2017
Articolul 17. Autoritatea publică locală
(2) Autoritățilie administrației publice locale susțin serviciile de bibliotecă în cadrul unității administrative respective prin:
f) aprobarea strategiilor și planurilor de dezvoltare ale bibliotecii publice teritoriale și serviciilor de bibliotecă oferite de aceasta;
Regulament-cadru de organizare și funcționare a bibliotecilor publice aprobat prin Ordinul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării nr. 186 din 26.02.2019
Capitolul III. ORGANIZAREA ȘI ACTIVITATEA BIBLIOTECII PUBLICE
Secțiunea 1-a Conducerea bibliotecii publice
18. Conducerea bibliotecii publice este exercitată de directorul bibliotecii, care are următoarele atribuții:
2) privind activitatea bibliotecii:
c) asigură elaborarea strategiilor, programelor și/sau
planurilor de activitate ale
bibliotecii:
în cazul bibliotecii publice fără statut de persoană juridical – le propune spre aprobare conducerii autorității publice, instituției sau entității care a constituit biblioteca și/sau în subordinea în cadrul căreia aceasta activează;
d) aprobă rapoartele privind implementarea programelor și planurilor de activitate ale bibliotecii;
Secțiunea 3-a Funcționarea bibliotecii publice
40. Biblioteca publică își desfășoară activitatea în baza strategiei de dezvoltare și a planului/planurilor de acțiuni cu privire la implementarea strategiei, cât și a planurilor operaționale.
41. ….
Planul operațional vizează activitatea bibliotecii pentru o perioadă de un an și se aprobă până la 1 decembrie a anului în curs, pentru următorul an de activitate.
Strategia de
dezvoltare și planul/planurile de acțiuni cu privire la implementarea strategiei, cât și planurile operaționale se aprobă:
2) în cazul bibliotecii publice fără statut de persoană juridical – de către conducerea autorității publice, instituției sau entității care a constituit biblioteca și/sau în subordinea în cadrul căreia aceasta activează, în baza proiectului propus de către directorul bibliotecii.
Regulament privind evaluarea bibliotecilor publice aprobat prin Hotărârea nr.747 din 07.10.2020,
Modificat prin Hotărârea nr.303, din 21 mai 2025
Anexa 1 Fișa de evaluare a bibliotecii publice
Domeniul D. Cercetare
Criteriul 3. Publicații. = Indicatorul: Programul de activitate a bibliotecii.
Planificarea activității este necesară pentru orientarea spre acțiune, a face ca personalul să fie axat pe rezultate, pe priorități, pe schimbări pentru a se situa înaintea problemelor. Produsul final al planificării este planul operațional care vizează anul calendaristic, și mai mult este cunoscut cu denumirea - plan anual (plan de activitate, program de activitate). Prezentul document
metodologic recomandă o structură și
un conținut al studiului-raport anual în corespundere cu cadrul de reglementare,
elaborat în sprijinul implementării noii Legi cu privire la biblioteci(nr. 160
din 20.07.2017), corelate în mod deosebit cu prevederile „Regulamentului
privind evaluarea bibliotecilor publice”.
Algoritmul vine în sprijinul îmbunătățirii componentei documentare a
bibliotecii și facilitează pregătirea pentru evaluarea activității acesteia. La
fel, acest document este important și necesar pentru asigurarea unității
naționale, analiza comparată, intensificarea valorificării acestor studii,
corelarea informațiilor și valorificarea datelor statistice.
La atelierul profesional online au fost prezenți 44 bibliotecari din bibliotecile publice ale raionului Rîșcani.
Realizat de: Tatiana Foliușneac,
Serviciul Asistenţă Metodologică şi de Specialitate, BPO ,,Spiridon Vangheli” Rîșcani.






Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu