Conform Regulamentului privind serviciile prestate de bibliotecile publice, aprobat la 22 ianuarie 2020 prin HOTĂRÎREA de Guvern Nr. 24 Biblioteca Publică Orăşenească Rîşcani prestează următoarele servicii de bibliotecă gratuit:
Servicii documentare (7) |
5. Accesul, în cadrul bibliotecii, la resursele informaționale ale
acesteia pe diferite suporturi (colecții de documente de bibliotecă, baze de
date, obiecte) |
7. Împrumutul la domiciliu al documentelor tipărite |
|
8. Consultarea pe loc a documentelor |
|
9. Împrumutul și utilizarea documentelor în incinta bibliotecii |
|
10. Deservirea la domiciliu a persoanelor cu dizabilități locomotorii |
|
13.Rezervarea documentelor de bibliotecă care nu sunt disponibile la
momentul solicitării |
|
15. Prelungirea, prin telefon, e-mail și alte mijloace de comunicare, a
termenului de împrumut pentru documentele de bibliotecă |
|
Servicii
informaţionale şi de referinţe (3) |
4. Accesul, în incinta bibliotecii și/sau de la distanță, la
instrumentele de informare despre resursele informaționale și serviciile
bibliotecii, inclusiv la catalogul tradițional sau cel electronic al
bibliotecii |
16. Servicii de referință |
|
19. Instruirea utilizatorilor privind cultura informației |
|
Servicii electronice (6) |
6. Accesul la echipamentul bibliotecii (calculatoare, tablete, printere
etc.) |
26. Oferirea, prin intermediul blogului bibliotecii, a informațiilor
despre resursele informaționale, serviciile și facilitățile oferite |
|
27. Oferirea accesului la Internet prin intermediul echipamentului
bibliotecii |
|
28. Oferirea accesului la Internet de la dispozitivele utilizatorului
prin rețeaua Wi-Fi a bibliotecii |
|
II. 7. Servicii pentru dispozitive mobile |
|
II. 8. Servicii de utilitate interactivă, inclusiv servicii pe rețele
sociale, bloguri, wiki etc. |
|
Servicii
comunicative (12) |
1. Turul sau prezentarea bibliotecii pentru public și/sau utilizatori |
2. Orientarea și îndrumarea în spațiile bibliotecii |
|
3. Oferirea materialelor promoționale ale bibliotecii |
|
20. Instruirea nonformală a utilizatorilor în vederea alfabetizării
digitale a acestora |
|
21. Organizarea de expoziții ale colecțiilor proprii ale bibliotecii |
|
22. Organizarea programelor și a activităților cu caracter literar,
cultural, educativ, social, academic, de recreere (întâlniri cu personalități
din diverse domenii, lansări și prezentări de carte, discuții literare, zile
de informare, ore a poveștilor, mese rotunde etc.) |
|
23. Oferirea spațiului pentru comunicarea nonformală (discuții,
dezbateri), studiu individual, precum și pentru activități în grup (studiu în
grup, clubul temei pentru acasă) |
|
24. Oferirea spațiului pentru expoziții, evenimente sau activități de
importanță socială sau comunitară, în limitele capacităților
tehnico-materiale
|
|
30. Instruirea utilizatorilor cu ajutorul mijloacelor electronice |
|
31. Organizarea expozițiilor virtuale |
|
32. Organizarea evenimentelor virtuale |
|
II. 3. Instruire nonformală în diverse domenii (limbi străine, stil de
viață sănătos, cunoaștere personală, dezvoltare economică, antreprenoriat,
educație financiară, agricultură, educație mediatică) sau privind dezvoltarea
altor abilități personale și/sau profesionale, în limitele parteneriatelor
încheiate |
Servicii auxiliare
sau facilităţi |
Scanare |
Imprimare |
|
Xerocopiere |
Promovarea serviciilor de bibliotecă pe panoul de informaţii al BPO Rîşcani
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu